Gillar du att arbeta med att planera och koordinera inköpsorder och kundorder så att de dels kommer hem i tid och dels skickas ut till våra kunder som planerat? Drivs du av att ha en roll som är viktig för varuflödet och verksamheten och som ofta kan innebära flera bollar i luften samtidigt?
Trivs du med att agera problemlösare i situationer där något inte går som planerat? Vill du få en roll som innefattar flera olika typer av arbetsuppgifter och där möjligheterna till utveckling är stora? Då tror vi att du skulle passa perfekt för den här rollen!
Vi växer så det knakar. Vi söker nu vår nästa medlem till vårt team.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Administrativt planera och koordinera inleveranser samt ha kontakt med leverantör, fabrik och fraktbolag för att genomföra transportbokningar av inleveransklara produkter.
• Administrativt bevaka och koordinera planerade utleveranser av order. Exempelvis säkerställa planerad leveransvecka samt skicka utleveransunderlag till lager.
• Fakturera samt följa upp att planerade utleveranser har skickats.
Utöver ovan huvudsakliga arbetsuppgifter kommer du även tillsammans med nuvarande medarbetare på ekonomi att genomföra viss ekonomisk administration, såsom exempelvis:
• Ankomstregistrering och kontering av leverantörsfakturor
• Registrera och genomföra in- och utbetalningar
• Uppföljning kundreskontra
Du kommer arbeta från vårt kontor i Helsingborg. Tjänstens omfattning kan tänkas vara såväl deltid (från ca 80%) som heltid.
På sikt kan du få ett ökat ansvar och vi tror och hoppas att dina arbetsuppgifter därmed kan komma att ändra över tid.
Kvalifikationer
Vi tror att du är utbildad ekonom alternativt utbildning med inriktning mot logistik. Vi tror du har minst ett års relevant arbetslivserfarenhet, men utöver att vi önskar att du behärskar grundläggande ekonomi såsom debet och kredit, värdesätter vi främst dina personliga egenskaper. Du behöver ha god kommunikationsförmåga på engelska, såväl i skrift som i tal.
Personliga egenskaper
Som person är du en lagspelare med vinnarskalle. Du har ett stort driv som gör att du ofta levererar det lilla extra. Du gillar att arbeta i ett högt och utmanande tempo och drivs av att se utveckling och att utveckla. Din förmåga att kunna planera, koordinera och följa upp flera bollar samtidigt är god och något du gillar. Du är strukturerad och noggrann och lägger stor vikt vid hög kvalité i ditt arbete. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en god förmåga att samarbeta med övriga kollegor. Då det emellanåt är ett högt arbetstempo är det viktigt att du är stresstålig och har en förmåga att prioritera och arbeta tidseffektivt. Du är ambitiös, samarbetsvillig och social.
Målen och visionerna för framtiden är högt satta och med passion är du beredd att påbörja en lång och inspirerande resa med oss. Våra verksamheter har uttalade tillväxtplaner och vi ser fram emot att fortsätta växa. Vårt team är starkt och tillsammans med dig vill vi att det ska bli ännu starkare. Är du en person passar i en utvecklande, utmanande och inspirerande miljö tillsammans med engagerade kollegor, så ser vi fram emot att höra från dig.
Ansökan
Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Kristoffer Karlsson, kristoffer.karlsson@inoff.se, 0451-775360.
Välkommen med din ansökan snarast möjligt då urval och intervjuer sker löpande.